Toată lumea vrea să aibă succes – nimeni nu pornește la drum cu ideea că va eșua, dar, din păcate, foarte mulți chiar eșuează. Sigur, eșecul (sau reușita) țin de mai mulți factori, dintre care unii sunt pur conjuncturali și nu pot fi controlați, dar de ce să nu elimini din start factorii asupra cărora ai control?

Iată, mai jos, trei pași esențiali:

Cum faci ca site-ul tău să aibă succes online?

1. Ești pregătit să plătești un preț corect pentru site-ul tău

Cu alte cuvinte, deși contează costurile și nu are sens să arunci cu banii, totuși nu te grăbești să iei cea mai ieftină variantă (cât dai, atât face – expresia asta are miez de adevăr).

Există oferte de site-uri la 100 de euro. Serios, ce te aștepți să primești pentru 450 de lei? Îți spun eu – o instalare pripită de platformă open-source, cu o temă grafică aleasă rapid, făcută de cineva cu experiență puțină, care nu va ști (sau nu va face efortul, pentru că nu merită) să configureze corect tot ce este de configurat și, în final, obții un produs făcut să fie, ca să nu zici că nu ai un site. Așa ceva nu te ajută să-ți atingi obiectivele – dimpotrivă.

Cel mai simplu site (de prezentare, aparent banal, cu doar câteva pagini) nu poate fi mai ieftin de 300-400 de euro. Un preț corect începe, de fapt, de la 400. Asta include niște ore serioase de muncă, indiferent de platforma aleasă! Pentru că, deși platforma contează, cel mai important aspect este legat de modul în care este configurată și pregătită pentru obiectivele tale. Dacă doar arunci un WordPress pe net se cheamă că ai aruncat un WordPress pe net. Dar dacă instalezi un WordPress, adaugi modulele necesare știind care sunt cele potrivite, configurezi totul, personalizezi tema aleasă (fie ea și gratuită!), corectezi eventualele erori apărute la adăugarea de plugins, ai în vedere procesul de SEO relevant pentru cel pentru care instalezi site-ul, aranjezi conținutul pentru eficiență maximă și instruiești clientul cum să-și folosească panoul de administrare, ce să facă și ce să nu facă… e altceva! Durează mai mult, mult mai mult decât o simplă instalare. Iar rezultatele sunt evidente. Același lucriu e valabil și pentru o platformă custom. Contează experiența celor care îți fac site-ul și orele de muncă ce le sunt necesare pentru ca tu să ai un start bun pe internet.

2. Ești pregătit pentru așteptare activă – rezultate peste noapte nu există

Cu alte cuvinte, trebuie să ai răbdare – rezultatele nu vin peste noapte și trebuie să muncești. Sau să plătești. Sau să și muncești, să și plătești. În ambele cazuri, este vorba despre valoarea (măsurată în timp și/sau bani) investită în site. Dai 100 de euro și nu mai faci nimic altceva, nu se va mai întâmpla nimic altceva, iar de vină ești numai tu – pentru că ai ales soluția ieftină și pentru că nu ai făcut nimic pentru site-ul tău.

Adesea, mai ales pe nișele unde este aglomerație, nu este suficient să ai un site bine făcut de la început. Site-ul va face tot ce poate face în condițiile în care doar stă pe net. Un site e ca o ființă vie. Imaginează-ți că ai un copil digital – ca orice copil, dacă nu îl îngrijești, nu îi dai atenție, nu te ocupi de el, în cel mai bun caz crește singur în ce direcție poate, iar, în cel mai rău caz, nu se alege nimic de el. E responsabilitatea ta!

Așadar, pregătește-te să cheltuiești suma de start și încă 6 luni de muncă (a ta sau a cuiva angajat s-o facă) pentru ca site-ul să înceapă să lucreze pentru tine.

3. Înveți să-ți folosești site-ul

Dacă vrei să ai succes, te documentezi și înveți să lucrezi cu site-ul tău. Începe de la aplicația de administrare a acestuia – este esențial să poți interveni rapid pe propriul site, atunci când este nevoie. Caută firme care oferă și o sesiune de training atunci când îți livrează site-ul – indiferent de platforma folosită. Apoi învață despre SEO (descarcă în format PDF un document deosebit de util pentru a începe să înveți ce înseamnă optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare). Apoi intră în Social Media și comunică în timp real, transparent, cu publicul tău țintă.

Ca să evoluezi mai rapid, fă un curs. Un curs de administrare web / SEO / Social Media poate face diferența între tine și concurența ta care a început aventura online în același timp cu tine.

Cursurile sunt începutul, dar nu sunt suficiente – va trebui să înveți continuu și să citești mult. Gândește-te că orice curs e o scurtătură pe drumul tău către vârf. Ca orice scurtătură, te vor ajuta să ajungi mai rapid din punctul A în punctul B, dar așteaptă-te să-ți fie greu s-o faci și să depui efortul necesar și să cauți soluții proprii pentru cărările nemarcate. Important e să nu stai degeaba și să aștepți miracole, pentru că nu se vor întâmpla!

Aceștia sunt doar trei pași esențiali. Nu sunt toți pașii pe care îi poți face pentru a avea succes în online, dar sunt un bun început, fără de care nu se poate.

Succes!