Fă-le hoților viața mai grea – protecția textelor

Numele autorului / firmei în text

Nimic mai neplăcut pentru hoț decât să se vadă clar că e hoț. Cine copiază sistematic, deși este cea mai proastă idee pe care o poți avea în online (află aici de ce), o face pentru că e și leneș, nu doar hoț. Nu verifică zeci, sute de texte, așa cum nu se obosește să scrie conținut original. Prin urmare, poți insera în text mici capcane, cum ar fi numele site-ului tău, numele tău, al firmei tale și așa mai departe.

Referiri la experiențe personale

Hoțul nu se poate să fi trăit exact ce ai trăit și tu, iar asta face ca textul tău să nu-i placă în mod deosebit, pentru că nu și-l poate însuși atât de ușor. Cel mai simplu de furat sunt textele strict informative, cum este cel de aici, despre cum se face corect un brief de grafică. Totuși, dacă vrei să faci textul să fie neatractiv pentru hoți, e indicat să personalizezi informația. În plus, un text sec e și mai greu de citit, deci mai bine scrii într-o manieră personală.

Referiri la alte texte care îți aparțin

Presară articolele cu referiri către ceva ce ai scris în trecut și pune linkuri către articolele respective din site-ul tău (valabil și pentru produse – pune linkuri către produse similare chiar în descrieri, nu te baza doar pe modulul de Produse Recomandate!). Pe lângă că practica asta îți aduce beneficii SEO, dacă hoțul fură automatizat (prin parsare), îți va trimite, din site-ul lui, o sumedenie de linkuri – iar vizitatorii lui vor ajunge la sursă.

Fragmentează conținutul

Scrie un articol mare, complet, apoi fragmentează-l în piese cu legătură între ele. Dacă ți se fură conținutul manual, hoțul va avea de muncit să adune toate piesele (sau va da conținut incomplet vizitatorilor săi). Dacă preluarea se face automatizat, se vor păstra linkurile către site-ul tău. WIN!

Anunță că textele tale sunt protejate de legea drepturilor de autor

De multe ori, cei care fură texte nici nu-și dau seama că e ilegal ceea ce fac. Am auzit de atât de multe ori că ceva a fost “găsit pe Google”, deci părea bun public, încât nu am niciun dubiu că foarte multe persoane fac asta cu bună credință, fără să realizeze implicațiile. Pentru aceste persoane este bine să pui un anunț, vizibil, în site.

Dacă, totuși, ți s-au furat deja textele (sau orice fel de conținut), ai mai multe posibilități de reacție (citește articolul pe tema pozelor de pe blogul E-Studio).