Cursuri SEO! Este internetul plin de oferte, de la cursuri care îți oferă diplome de participare, până la cursuri SEO pe care le poți urma ca la facultate, câte un semestru sau două (cu costuri corespunzătoare), cu examen de final și diplomă recunoscută SNA (fost CNFPA). Și, tocmai pentru că există atât de multe oferte, este foarte greu să alegi cursul cel mai potrivit pentru tine. Așadar, am să-ți ofer un mic ghid care să te ajute să alegi cel mai bun curs SEO pentru tine.

Cursuri SEO în funcție de buget

Dacă bugetul contează, îți recomand ca, dintre cursurile cu preț mai mic, să alegi pentru “lista scurtă” acele cursuri SEO cu puțini cursanți, care îți dau astfel posibilitatea să obții cât mai multe răspunsuri de la trainer – cu cât sunt mai mulți cursanți în sală, cu atât se reduce timpul pe care trainerul îl poate aloca fiecăruia dintre voi. Cu cât sunteți mai puțini, cu atât puteți beneficia de mai multă atenție și consultanță – practic, inclusă în prețul cursului – pentru problemele voastre punctuale.

Din păcate, de obicei sunt mai scumpe cursurile cu puțini cursanți, pentru că trebuie să fie rentabile pentru organizator, care are de plătit destul de multe: spațiul, trainerul, diverse consumabile, advertising (online și offline) și așa mai departe. Cei care organizează cursuri cu câte 15-20 de persoane în sală (și care, eventual, au în ofertă foarte multe, din diverse domenii), își permit să ofere prețuri mai mici, dar și calitatea cursului scade – fie pentru că un trainer practician, cu experiență și cunoștințe actualizate, este costisitor (caz în care se lucrează cu traineri care doar asta fac, instruiesc, dar stau mai prost cu practica), fie pentru că, deși trainerul este bun, nu există timp suficient pentru a se ocupa de toți cursanții. În plus, la cursurile cu multe persoane (și aici nu este vorba numai de cursuri SEO, ci de orice fel de cursuri), trainerii (oricât de buni ar fi) sunt nevoiți să lucreze la nivelul celui mai nepregătit cursant, ceea ce este, practic, o pierdere de vreme pentru restul.

Cursuri SEO în funcție de obiectivul principal

Care este scopul tău? Vrei să începi o afacere online și ai auzit că ai nevoie de SEO? Poate nu este nevoie să faci un curs chiar acum – de exemplu, poți profita de o ofertă foarte bună, care îți oferă facilități de startup: Logo + site + SEO. Atenție, însă – nu toate ofertele de acest tip garantează și calitatea serviciilor, așadar alege cu atenție.

Ai nevoie neapărat de o diplomă (și știi că te mai poți instrui și pe parcurs)? Alege un curs ieftin, care îți oferă diplomă atestată SNA.

Ar fi bună o diplomă, dar, în mod special, ai nevoie de informații și cunoaștere? Alege un curs SEO cu cât mai puțini cursanți, iar dacă oferă și diplomă, cu atât mai bine. Dacă diploma e și atestată, e și mai bine. Dar nu pierde din vedere scopul principal, adică faptul că tu chiar vrei să știi ce înseamnă SEO și cum se face corect, cu tehnici testate, eficiente, conforme cu recomandările Google.

Știi câte ceva, dar ai vrea să afli mai mult? Sau vrei informații despre o serie de aspecte la care nu ai reușit să găsești singur răspuns? Sau vrei să înveți SEO practic, aplicat exact pe nevoile tale (nișa ta și site-ul tău)? Alege un consultant sau cursuri SEO în sistem tutorat (cele mai eficiente!). Prețul este în limitele pieții pentru cursurile SEO de calitate, cu puțini cursanți, poți primi o diplomă de participare, iar beneficiile sunt mai mari: în primul rând, ești singura persoană către care se orientează atenția trainerului! În plus, nu depinzi de un program fix – poți stabili data și ora ședințelor cum este convenabil pentru tine, împreună cu trainerul.