Cum se spune că “o imagine face cât o mie de cuvinte“, iar mai multe n-ar putea decât să facă și mai mult de atât, bannerele rotative (caruselurile de imagini) sunt mult folosite atât de site-urile de prezentare, cât și de magazinele online. Deși pot îmbunătăți aspectul grafic al site-ului unde sunt folosite și chiar pot atrage atenția vizitatorului la oferta specială sau la altă informație importantă, bannerele rotative nu sunt întotdeauna cea mai bună idee.

Totuși, nu voi acoperi acum acest subiect (mai ales că linkul de mai sus oferă informație destul de cuprinzătoare), ci voi scrie despre cum trebuie lucrate bannerele rotative, din punct de vedere grafic, pentru maxim de efect.

Cele patru componente de bază ale unui banner rotativ sunt:

  • Imaginea de fundal sau elementele grafice (vizualul)
  • Titlul bannerului
  • Subtitlul bannerului
  • Butonul care îndeamnă utilizatorul la acțiune (call-to-action)

Imaginea de fundal / elementele grafice

Orice element grafic care urmează să intre în componența unui banner rotativ trebuie să simbolizeze cât mai bine conceptul acestuia, care trebuie, la rândul lui, să fie potrivit pentru a susține și promova obiectivul urmărit. De exemplu, dacă vrei să vinzi papucei tricotați, este intuitiv să folosești ceva care să ducă cu gândul la încălțăminte, confort, handmade, copii, bunică, tradiție, culoare.

Titlul bannerului

Titlul oricărui banner rotativ trebuie să fie clar, concis, scris mare, lizibil, și să exprime conceptul. Cine vede bannerul pentru prima oară îi va da atenție – poate – o secundă. În timpul ăsta, imaginea și textul titlului trebuie să atragă atenția și să suscite interesul. Altminteri, bannerul și mesajul lui vor trece neobservate, iar tu nu-ți vei atinge scopul.

Subtitlul bannerului

Spre deosebire de o reclamă obișnuită, tipărită, un banner online nu are loc de prea multe vorbe. Și subtitlul trebuie să fie succint, dar va oferi ceva mai multe informații persoanei care îl vede. De exemplu, dacă promovezi un eveniment, subtitlul bannerului va lista data, ora și locul evenimentului, precum și alte scurte detalii importante (cum ar fi taxa de intrare, dacă este cazul).

Butonul care îndeamnă utilizatorul la acțiune (call-to-action)

Lipsa acestui buton este o greșeală frecventă, pe care am observat-o adesea la caruselurile de imagini din diverse site-uri. Este deosebit de important, pentru că:

  • arată ca un buton și ne place să apăsăm butoane;
  • ghidează vizual  utilizatorul către acțiune;
  • Pune în cuvinte acțiunea pe care o dorim de la utilizator, ceea ce “ajută” utilizatorul să ia o decizie.

Atenție, însă. Un buton “call-to-action” bun depinde de foarte mulți factori și nu există rețeta perfectă, pentru că fiecare site, fiecare public țintă și fiecare domeniu de activitate sunt diferite. Așadar, dacă observi că nu ai mare succes, schimbă mesajul butonului (de exemplu, din “Cumpără!” în “Cumpără acum!” sau “Află de ce ai nevoie de Produsul X!”) și vezi ce se întâmplă.

Alte detalii importante despre bannerele rotative

  • În ansamblul lor, acestea trebuie să fie în contrast cu site-ul, ca să atragă atenția;
  • Imaginile folosite trebuie să fie clare, fără zone pixelate;
  • Dacă se fac colaje de imagini, trebuie atenție la marginile elementelor care se suprapun;
  • Titlurile și subtitlurile trebuie scrise în culori de contrast cu fundalul bannerului rotativ, ca să poată fi citite ușor.